LOADING CLOSE

Brandul Personal Politic si alegerile din 2016

Brandul Personal Politic si alegerile din 2016

O mare provocare pentru candidati si pentru echipele lor este sa ii convinga pe alegatorii nehotarati si “sa ii scoata din casa” pe cei care nu vor sa iasa la vot. Iar aceste doua categorii par a fi din ce in ce mai insemnate numeric.

Cercetarile arata ca o problema majora a alegatorilor este ca, desi sunt profund nemultumiti de un politician si ar vrea sa il schimbe, se tem ca cel pe care l-ar vota in loc va fi cel putin la fel de rau ca cel schimbat. De cate ori nu v-ati intrebat cu cine sa votati pentru a nu fi dezamagit inca o data, de cate ori nu v-ati gandit “oare daca il votez pe X in locul lui Y, nu voi regreta din cauza ca va face la fel de mult rau ca si predecesorul?” De cate ori nu ati auzit pe cei din jurul dvs argumentand “pentru ce sa il votam pe X in locul lui Y, toti sunt la fel…” ?

Cu totii suntem de acord ca in spatele oricarei organizatii se afla oameni. La fel si in politica. Partidele politice sunt precum niste mecanisme puse in miscare de mii de rotite care sunt oamenii, fie ca sunt leaderi, membri activi, simpatizanti sau voluntari. Iar specificul activitatii politice este ca “vinde” un produs “nepalpabil” si anume promisiunea ca va fi mai bine.

Asa cum un brand de produs ii usureaza consumatorului procesul de achizitie prin oferirea unei anumite garantii ca nu greseste alegand brandul in defavoarea “non-brandului”, tot asa si Brandul Personal Politic usureaza pentru alegatori procesul votului pentru un anumit candidat si in defavoarea altora.

Brandul Personal Politic  (BPP) ofera un nivel mare de predictibilitate pentru ca le da alegatorilor posibilitatea de a intelege mai usor cum  va actiona pe viitor candidatul-brand si in ce masura se poate identifica cu acesta. Un Brand Personal Politic construit pe un capital solid de reputatie  va oferi alegatorului garantia ca nu va gresi dandu-i votul.

Capitalul de reputatie al BPP se construieste printr-o interactiune cat mai directa si facila cu alegatorii astfel  incat acestora sa le fie usor sa proceseze informatia referitoare la candidatul-brand si sa perceapa astfel un risc mai scazut de a face o alegere gresita.