LOADING CLOSE

Employer branding si noul ROI

Employer branding si noul ROI

De ce brandingul personal al angajatilor este bun pentru angajator  si cum reputatia companiei poate fundamenta brandul personal al angajatilor?

Internetul a transformat radical toate fatetele importante ale lumii in care traim. Piata muncii a resimtit din plin aceste transformari din cauza ca revolutia tehnologica a dus la o crestere fara precedent a fluctuatiei si migratiei fortei de munca iar tehnologia a transformat tot mai multi specialisti in freelanceri care prefera sa munceasca cand doresc si de unde doresc in loc sa fie “ferecati” intr-un birou.

Pe de alta parte, democratizarea comunicarii publice impusa de internet a condus la o economie a reputatiei in care puterea indivizilor a crescut in raport cu cea a entitatilor impersonale (corporatiile). In acelasi  timp consumatorii isi doresc experiente cat mai personale in conditiile in care perceptiile lor se construiesc pe baza transferului de reputatie de la oameni catre companii, servicii si produse (http://www.e-laborat.ro/psihologia-reputatiei-in-turism/).

In acest context, angajatii devin liantul care face legatura dintre consumator si corporatie pentru ca faciliteaza umanizarea si personalizarea interactiunii.

Noul ROI vs vechiul ROI

In ultimul timp procesul de recrutarea a dezvoltat o relatie privilegiata cu social media in conditiile in care, in aceasta zona, specialistii din departamentele de HR  gasesc profilul complet al candidatului. Iar in masura in care cel din urma detine un brand personal puternic, decizia primilor este usoara si bine fundamentata pentru ca bandul personal este un instrument bazat pe o constructie complexa si care incorporeaza mult mai multe elemente decat un CV.

Asa se face ca toate companiile care inteleg psihologia talentelor ce apartin noilor generatii sunt din ce in ce mai preocupate de obtinerea unui employer brand care sa devina un magnet pentru personal brand.

Mai mult, in ultimul timp companiile au schimbat focusul dinspre o abordare care pleca de la profitul obtinut de pe urma fiecarui ban investit (vechiul ROI = return of investment) catre valoarea relatiei /interactiunii create in urma fiecarei ban investit (noul ROI = relationship of investment).

Strategia pentru obtinerea unui employer brand puternic pleaca de la caracterisiticile psiho-sociale ale talentelor cautate si urmareste construirea unei relatii reciproc avantajoase intre brandul angajatorului  (employer brand) si brandul angajatului (personal brand).  Acest lucru se poate realiza doar in culturile organizationale care au depasit faza incipienta caracterizata de dilema “investitia companiei in brandul personal al angajatilor este o cheltuiala inutila in beneficiul exclusiv al acestora din urma (angajatii)?”.

A-l ajuta pe angajat sa-si construiasca un brand personal puternic aduce beneficii insemnate companiei prin cresterea capitalului de reputatie, cu impact direct in atragerea de noi talente si in cresterea nivelului de incredere in randul tuturor categoriilor de stakeholderi.