LOADING CLOSE

Reputatie si/sau brand

Reputatie si/sau brand

Reputatie si/ sau brand.nt3 

O diferenta majora dintre cele doua concepte este ca reputatia influenteaza si motiveaza nu doar comportamentul clientilor, ci al tuturor stakeholderilor. De aceea in managementul reputatiei sunt implicate toate departamentele. Brandul este ceea ce ii convinge pe clienti sa cumpere iar marketingul este arma principala.
Brandul personal este un instrument foarte puternic care poate pune posesorul in pericol dacă nu il “manevreaza” corespunzator. Este precum o masina sau o motocicleta puternice cu care, daca nu stii sa le conduci, te expui unui risc major de accident.
Reputatia poate fi cel mai usor inteleasa ca perceptia publicului despre o persoana/organizatie. Pe baza acestei perceptii de reputatie, publicul face prima „miscare”: evalueaza, categoriseste si ierarhizeaza persoana/organizatia respectiva. A doua „miscare” in ordine cronologica este una de credibilitate-sentiment: publicul investeste persoana/organizatia cu credibilitate sau nu, si o place sau nu. Ca o consecinta imediata, spre exemplu, ii va acorda sau nu “circumstante atenuante” ori “prezumtia de nevinovatie” in cazul unei crize de imagine. Urmeaza si o a treia „miscare” a publicului ca urmare a perceptiei de reputatie (si vorbim acum numai de sfera politica): ia decizii cu privire la persoana in cauza, adica spre exemplu o urmareste sau nu la tv, o sustine/voteaza sau nu in campaniile electorale sau in actiunile acesteia.
Reputatia este echivalentul post-vanzare a ceea ce inseamna brandul in faza de pre-vanzare: daca brandul te determina sa cumperi, reputatia determina satisfactia cu decizia de a cumpara brandul – satisfactia cu alegerea ta, iti justifica alegerea.
Cumperi brand şi “te alegi” cu reputatie. De aceea reputatia este o prioritate pe termen lung.