LOADING CLOSE

Influenta online a presedintilor de partide

Influenta online a presedintilor de partide

O anliza asupra puterii de influenta pe care fiecare dintre presedintii partidelor parlamentare din Romania o exercita in mediul online efectuata de Laboratorul de Reputatie intre 17 si 19 februarie 2018.

Cei mai multi dintre specialistii in comunicare digitala sunt de acord ca “100 de oameni care vorbesc despre cineva inseamna mai mult decat 1000 de oameni care au auzit de acel cineva”. e-LABORAT: Laboratorul de Reptatie a masurat intre 17 si 19 februarie 2018 cu ajutorul Scorului Puterii de Influenta Online, nivelul de influenta pe care leaderii principalelor partide parlamentare din Romania o exercita in mediul online.

SPI.ON (Scorului Puterii de Influenta Online) masoara 9 meta-indicatori ajustati si ponderati prin indici specifici pentru a obtine rezultate de o acuratete ridicata si cu un nivel de localizare (adaptare la specificul tarii) cat mai inalt. Un nivel al SPI.ON ridicat indica o putere de influenta in mediul online mai mare pentru un brand personal, la data la care s-a efectuat masuratoarea.

Fara cifre si masuratori, un specialist se auto-reduce la un om cu pareri personale.

Pentru a veni in ajutorul tuturor celor interesati sa inteleaga si mai bine realitatile socio-politice din Romania, propunem astazi o analiza comparata a puterii de influenta online a presedintilor de partide parlamanetare. Fara sa afectam in vreun fel privirea de ansamblu dar ca sa facilitam o intelegere cat mai rapida si care sa nu impuna cititorului “lupta” cu prea multe date tehnice complicate, am scos din analiza pe dl Traian Basescu, Presedintele PMP si pe dl Kelemen Hunor, presedintele UDMR care au un public aparte.

Prin urmare vom analiza puterea de influentare in mediul online a celorlalti patru leaderi de partide parlamentare: dl Liviu Dragnea, dl Calin Popescu-Taricieanu, dl Ludovic Orban si dl Dan Barna.

Privirea de ansamblu ar trebui sa traga un semnal serios de alarma pentru cei doi leaderi din opozitia (parlamentara) fara insa sa ii deteremine pe ceilalti doi (aflati in alianta la putere) sa desfaca sticlele de sampanie: valori ale Scorului de Influenta Online sub 40 % nu sunt motiv de mare bucurie.

 

Dragnea si Tariceanu castiga teren pe frontul digital

 

In cazul presedintilor Dragnea si Tariceanu, vechimea in functii se reflecta in rezultatul masuratorilor si ne ofera destule indicii ca sa ne gandim ca exista echipe (sau cel putin, cei doi accepta sprijin din partea unor specialisti) care se ocupa de comunicarea lor digitala. Chiar si asa, situatia nu este deloc “roz” si ambii se afla departe de un optim pe care ar trebui sa il atinga un leader de partid parlamentar in Romania.

Orban si Barna par ca sunt candidati la primaria unui orasel

In cazul celoralti doi leaderi din fruntea partidelor de opozitie, imaginea pe care ne-o arata cifrele este cea a unor debutanti in politica sau a unor candidati la alegerile locale pentru functia de primar intr-un orasel mai rasarit. Daca in cazul lui Dan Barna s-ar putea invoca faptul ca detine de putin timp aceasta functie, in cazul lui Ludovic Orban lucrurile stau cum nu se poate mai rau. Imaginea sa in mediul online arata ca a unui om singur si nu ca a leaderului partidului care ar fi gata oricand sa preia puterea politica.

Faptul ca leaderii partidelor parlamentare care se pretind a reprezenta electoratul educat si in special pe cel educat digital inregistreaza valori chiar mai mici decat in cazul leaderului PSD, despre al carui electorat se credea ca este imbatranit, rural si fara competente digitale ne directioneaza catre doua concluzii importante:

  1. Leaderii PSD au inteles importanta mediului digital si fac eforturi pentru a reimprospata electoratul prin inrolarea a cati mai multi “soldati” digitali;
  2. Ceilalti, reprezentanti ai partidelor care oricum nu au stat nicodata bine in “luptele in noroi si tarana”, nu par sa faca nimic pentru a castiga macar suprematia digitala.

Chiar daca in momentul de fata metodologia noasta nu masoara intentia de vot a populatiei, ea ajuta in obtinerea unei imagini complete asupra perceptiei populatiei cu privire la persoanele publice si,  alaturi de alte instrumente de analiza, fundamenteaza orice strategie de imagine publica de succes. Pe masura insa ce nivelul de dezvoltare a mediului digital din Romania va depasi niste praguri inferioare, avem intentia de a transforma Scorul Puterii de Influenta Online intr-un instrument care sa poata inlocui cu succes sondajele de opinie costisitoare si sa devina un instrument de predictie foarte precis.